[O1] Logi dynamiczne - proszę o interpretację

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krispear
    Classic
    • 2010
    • 19

    [O1] Logi dynamiczne - proszę o interpretację

    Nie słyszałem o takich podmianach.
    Oby nie było tak, że ktoś w hurtowni, sklepie wyciąga ori z pudełka INA a wkłada coś tańszego :shock:, a póżniej głupio się tłumaczy, że INA tak praktykuje teraz i że to normalka...
  • kowal 2002
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 5161

    #3
    konradw9, nie wiem jakie ciśnienie doładowania jest typowo w silniku AGR ( bo chyba taki masz ), ale z logów grupy 11 wygląda, że zapisane w sterowniku silnika wymagane ciśnienie doładowania wynosi 2,45 bar a to raczej dużo. U mnie w BXE, po programie na 140 KM ładowało o ile pamiętam na 2,25. Miałeś robiony jakiś program/modyfikację ECU?
    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

    Komentarz

    • konradw9
      Drive
      • 2009
      • 68
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #4
      No no ładnie. Już zapomnialem o tym ale mam zwiększone ciśnienie tak jak mówisz do 2,5 bar i z 90km na 110km. Pomijając ten fakt jak myslisz / myslicie co może być przyczyną NOTLAUF ? Pozdrawiam
      konradw9

      Komentarz

      • kowal 2002
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 5161

        #5
        konradw9, no jak na moje oko to właśnie jest powodem Notlauf-u. Nie jestem tunerem, więc trudno mi to jednoznacznie ocenić, ale jak na moje oko to te 2,5 ( a właściwie 2,6 bo tyle realnie pompuje turbo wg logów ) bar-a zabija turbinę. Dodatkowo wydaję mi się, że ten twój "program" jest raczej nie za dobry, bo do zrobienia z AGR-a 110KM to raczej wystarczy delikatne podniesienie ciśnienia ( strzelam, że na max 2,2 bar-a ). Resztę trzeba zrobić zapewne podniesioną dawką paliwa. Takie doładowanie na poziomie 2,5 bar-a ( a tak właściwie to 1,5 bar-a, bo ten jeden bar to ciśnienie atmosferyczne ) to uzyskuje się pewnie w 1,9 TDI przy mocach rzędu 160-180KM.
        Ty robiłeś ten program, czy taki już kupiłeś?
        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

        Komentarz

        • konradw9
          Drive
          • 2009
          • 68
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #6
          Więc tak. Problem notlaufa mam już parę ładnych miesięcy gdzieś koło roku czasu. Wymieniłem jedynie zawór N75 i problem dalej został. Więc znajomy doradził by zwiększyć ciśnienie w sterowniku i podkręcić na 110 km i możliwe że nie będzie przeładowywał. Prolem jest nadal. Dzięki za sugestie lecz te ciśnienie nie ma wpływu bo tak jak napisałem problem jest długo długo starszy od modyfikacji ciśnienia.
          Nie znam się za bardzo ale porównując ciśnienie zadane i ciśnienie wytwarzane to turbo jest chyba ok ? Lekko przeładowuje.
          Czy te wartości które przedstawiają logi mówią coś jednoznacznie?
          konradw9

          Komentarz

          • german81
            L&K
            • 2010
            • 1414
            • Octavia II combi (1Z5)
            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
            • BZB 1.8 TSI 160 KM

            #7
            sprawdz szczelnosc werzyków cisnieniowych idacych od i do n75 i czy gruszka jest sprawna
            diagnostyka vag 602-614-253

            Komentarz

            • bradley
              L&K
              • 2008
              • 1465

              #8
              Doladowanie 1,45bara to jakis hardcore dla tej turbiny. Doladowanie powyzej 1,3bara nie daje juz praktycznie nic procz tego sie sie szybciej kreci i nagrzewa.
              Zamieszczone przez konradw9
              Problem notlaufa mam już parę ładnych miesięcy gdzieś koło roku czasu. Wymieniłem jedynie zawór N75 i problem dalej został. Więc znajomy doradził by zwiększyć ciśnienie w sterowniku i podkręcić na 110 km i możliwe że nie będzie przeładowywał.
              :lol:
              Przeladowuje to zwiekszyc cisnienie w sterowniku i nie bedzie przeladowywal... na pewno

              Zamieszczone przez konradw9
              Nie znam się za bardzo ale porównując ciśnienie zadane i ciśnienie wytwarzane to turbo jest chyba ok ? Lekko przeładowuje.
              Nie ze lekko przeladowuje tylko ten program to jakis kosmos. Masz mapsensor do 1,5bara a doladowanie w sterowniku na 1,45. Wiecej niz 1,5bara nie pokaze bo nie ma takiej technologicznej mozliwosci, tam doladowanie na pewno jest wieksze niz 1,5 bara :diabelski_usmiech A nawet wiem dlaczego takie kosmiczne cisnienie. Bo przy takich dawkach paliwa na takiej piczce to nie ma bata zeby nie dymilo.
              Pierwsze co sie robi przed programem to sprawdza sie czy wszystko dziala w silniku bo z malej kupy zrobi sie duze g


              Pierwsze co bym radzil to polaczenie wezyka idacego do gruszki waste gate razem z wezykiem, ktory wychodzi z turbiny. Laczysz na wklad z dlugopisu zelowego. Wtyczka z n75 pozostaje wpieta jak byla. Jedziesz, robisz logi grupy 011 i wklejasz.
              Ale najpierw trzeba byc pewnym, ze wezyki ktore sie laczy sa szczelne i drozne (bez oleju w srodku).
              VW Vento 1.9TDI 1Z ++
              Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
              Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

              Komentarz

              • DGW
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 2330

                #9
                konradw9, kolego powinieneś iść dać na mszę w niedzielę i to sporo :lol: :wink:
                a to dlatego że po takiej modyfikacji, jeszcze to auto jeździ...
                Niech ten dobry znajomy przywróci soft do serii - to na początek - i więcej nie dotyka się już do żadnego innego auta :!:
                następnie masz napisane powyżej co robić, sprawdzać
                NFPNorth-West
                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                WARSZTAT www.dsize.pl
                ->
                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                Komentarz

                • konradw9
                  Drive
                  • 2009
                  • 68
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #10
                  Witam.
                  Dziękuję wszystkim za pomoc. W sumie to znacie może Kogoś kto zajął by się tym porządnie od początku do końca... ? Jestem ze śląskiego - Rybnik. Bradley - w sumie Ty z tego co widzę jesteś z okolicy Kato/Bielsko - masz kogoś zaufanego kogo byś polecił? Pozdrawiam
                  konradw9

                  Komentarz

                  • gregorianin
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 215
                    • Octavia II (1Z3)
                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #11
                    No no, ciśnienie prawie jak w ARL-u
                    Jak chcesz możesz podskoczyć do mnie - Żywiec
                    www.DURASOFT.pl

                    -Hamownia podwoziowa
                    -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                    -Diagnostyka
                    -Filtry FAP/DPF

                    Komentarz

                    • konradw9
                      Drive
                      • 2009
                      • 68
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #12
                      ciąg dalszy - po wgraniu oryginalnej mapy silnika

                      Witam.
                      Zwróciliście uwagę na 2.5 bar`a więc wgrałem ponownie oryginalną mapę silnika.
                      Możecie spojrzeć na poniższe wyniki:

                      Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/konradw9_57799.html
                      Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/konradw9_57800.html
                      Grupy: 008,001,013 - http://vaglog.rtnet.pl/konradw9_57797.html

                      Co o tym sądzicie...?
                      Pozdrawiam
                      konradw9

                      Komentarz

                      • kowal 2002
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 5161

                        #13
                        konradw9, cóż dalej przeładowuje, ale teraz przynajmniej samo z siebie a nie wymuszone "programem". Do sprawdzenia najpierw ręcznie sztanga od gruszki przy turbinie ( czy chodzi gładko i bez zacięć w całym zakresie ), potem sama gruszka ( czy nie przegniła ) a na koniec całe podciśnienie ( wężyki, zaworki itd czy całość jest drożna i szczelna ).
                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                        Komentarz

                        • konradw9
                          Drive
                          • 2009
                          • 68
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #14
                          oko. thanks. napiszę gdy się wyjaśni. jeśli ma ktoś jeszcze jakieś propozycje to będę wdzięczny... pozdrawiam
                          konradw9

                          Komentarz

                          • DGW
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 2330

                            #15
                            Zamieszczone przez konradw9
                            jeśli ma ktoś jeszcze jakieś propozycje
                            tak, tylko jedną ->podjedź do któregoś z chłopaków zajmujących się tym na codzień.
                            Pół godziny i będziesz wiedział co należy w aucie naprawić chyba że problem złożony wtedy powiedzmy godzina, półtorej.

                            Napisałem tego posta ponieważ widzę że wierzysz w to że ktoś przez internet naprawi Ci auto (bez obrazy )
                            NFPNorth-West
                            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                            WARSZTAT www.dsize.pl
                            ->
                            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                            Komentarz

                            • konradw9
                              Drive
                              • 2009
                              • 68
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #16
                              Nie nie. Myślałem, że idzie określić z logów - tak wyczytałem - co DOKŁADNIE jest przyczyną przeładowania. Wydałem już kasę na Przepływomierz i N75 i chciałbym podejść w końcu do mechanika i powiedzieć co jest uszkodzone. Szkoda płacić za "może to czy tamto". W każdym bądź razie autko już jest u 4`ego mechanika, który już ma to zrobić Zobaczymy...

                              I tak właśnie podsumował bym ten problem - nie da się jednoznacznie, w prosty sposób określić przyczyny przeładowania. Naprawdę sporo się naczytałem na ten temat. I w sumie mój przypadek nie jest taki zły - bo jak ktoś wymienia turbo a później okazuje się, że był tylko dziurawy przewód... i wiele wiele innych przepłaconych przypadków...

                              Naprawdę dużym PLUSEM jest mieć naprawdę Dobrego i ZAUFANEGO mechanika...

                              Pozdrawiam
                              konradw9

                              Komentarz

                              • bradley
                                L&K
                                • 2008
                                • 1465

                                #17
                                Zamieszczone przez konradw9
                                bo jak ktoś wymienia turbo a później okazuje się, że był tylko dziurawy przewód...
                                Jak ktos zaczyna naprawe od dupy strony to tak to sie konczy

                                Jedno jest pewne, od wadliwego przeplywomierza przeladowanie jest niemozliwe. A sam uklad sterowania jest prosty jak konstrukcja cepa. Jeszcze "smieszniej" okaze sie, ze zamiast AGR masz silnik ALH (tez 90KM) ale zupelnie inny system sterowania praca turbiny.
                                VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                Komentarz

                                • konradw9
                                  Drive
                                  • 2009
                                  • 68
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #18
                                  Logi po regeneracji turba

                                  Turbo po regeneracji ale auto dalej muli. Wprawdzie dochodzi do 170 ale strasznie to wygląda - w żółwim tępie.

                                  Zamieszczam LOGi po regeneracji turba:

                                  grupa 11


                                  grupa 08

                                  grupa 03

                                  grupa 13


                                  Ach i dodam że VAG pokazuje błąd o numerze: 17964 - 35-00

                                  Cóż dalej to może być. Wymieniłem N75 i wczoraj odebrałem od mechanika po regeneracji turba.

                                  Pozdro
                                  konradw9

                                  Komentarz

                                  • bradley
                                    L&K
                                    • 2008
                                    • 1465

                                    #19
                                    Turbina teraz w ogole nie pompuje. Tzn costam dmucha ale jest spore niedoladowanie.
                                    Zrob zdjecie silnika (tej turbiny i zaworka n75) bo nie wiadomo jaki masz silnik.
                                    VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                    Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                    Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                    Komentarz

                                    • konradw9
                                      Drive
                                      • 2009
                                      • 68
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      #20
                                      Załączam zdjęcia:
                                      - silnik (pod pokrywą spisałem AGR 597 716)
                                      - zawór N75
                                      - turbo (tylko tyle byłem w stanie sięgnąć)
                                      - naklejka z bagażnika - na której pisze ON 67 kW AGR i co dziwne - "sedan" a mam hatchback`a ale to już nie problem
                                      Załączone pliki
                                      konradw9

                                      Komentarz

                                      • german81
                                        L&K
                                        • 2010
                                        • 1414
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                        • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                        #21
                                        a wezyki do n75 sa poprawnie podłonczone?
                                        diagnostyka vag 602-614-253

                                        Komentarz

                                        • bradley
                                          L&K
                                          • 2008
                                          • 1465

                                          #22
                                          Zamieszczone przez german81
                                          a wezyki do n75 sa poprawnie podłonczone?
                                          Ok, AGR. A wiec zaczalbym od sprawdzenia poprawnosci polaczenia wezykow.
                                          Schemat:
                                          VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                          Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                          Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                          Komentarz

                                          • konradw9
                                            Drive
                                            • 2009
                                            • 68
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            #23
                                            TAAAAAK !! BYŁY TO ŹLE PODŁĄCZONE WĘŻYKI !!
                                            ...szczerze pisząc to nie chciało mi się w to wierzyć - bo przecież kilku mechaników naprawiało mi auto i nikt by tego nie sprawdził? Zwykłe wężyki!
                                            W końcu znalazłem trochę czasu, druknąłem opis i powędrowałem do auta
                                            Oczywiście muszę podkreślić - że dokonałem tej operacji dzięki WAM
                                            Piękne ! Śliczne dzięki
                                            Pozdrawiam
                                            konradw9

                                            Komentarz

                                            Pracuję...